Fish ‘n’ chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)

 Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)Denne oppskriften er laget i samarbeid med- og inneholder linker til Tights.no (mer informasjon på slutten av innlegget under oppskriftskortet)
Fish ‘n’ chips! (Keto, Glutenfri) – sprø og sinnsykt god frityrstekt fisk, av vaske-ekte keto-vennlig og glutenfri tempura, servert med hokkaido-fries og hjemmelaget remulade – kan det bli bedre?

Vaskeekte britisk street food på sitt beste, og fullstendig keto-vennlig! Min mor er halvt engelsk og vi lagde endel britiske retter når jeg var liten. Jeg smakte min første fish ‘n’ chips som barn og jeg husker det veldig godt fremdeles. Frityrkoker har vært en del av kjøkkeninventaret i vår husholdning når jeg vokste opp, mye på grunn av min nederlandske far der frityrstekt mat nok er hakket mer populært enn her i Norge. I allefall på den tiden. Ikke alle har frityrkoker, men en tykkbunnet kjele fungerer like bra.

Ingrediensene!

Vi har en oppskrift på lavkarbo-tempura på bloggen fra før, og denne oppskriften er en videreutviklet fra den. Vi har valgt å bruke BodyFuel – Myseproteinisolat Bakeprotein + MCT fordi den nettopp inneholder MCT og dermed bidrar til et mer stabilt blodsukker. Når det gjelder valg av fisk er fisk som “flaker” det beste alternativet. Torsk, hyse eller lyr er veldig bra valg for Fish ‘n’ chips. Hokkaido-fries minner om søtpotetfries og anbefales på det sterkeste!

Vi har gledet oss veldig til å dele denne oppskriften med dere. Vi håper den faller i smak, vel bekomme!

Fish 'n' chips! (Keto, Glutenfri)
 
Næringsinnholdet i denne retten er inkludert hokkaido-fries som er linket i denne oppskriften.
Skrevet av:
Serveringer: ca 3 porsjoner
Ingredienser:
Tempura
Fish 'n' Chips
Fremgangsmåte:
  1. Skjær fisken i passe biter - ikke for små for da vil fisken bli overstekt før skorpen blir sprø. Trekk ut så mye fuktighet som mulig ved å plassere bitene på kjøkkenpapir og klappe de tørre.
  2. Krydre fisken med salt og pepper.
  3. Pisk sammen egg og fløte og deretter de tørre ingrediensene. Rør inn øl eller kullsyrevann til slutt.
  4. La røren svelle i ca 5 minutter.
  5. Varm olje til ca 180C.
  6. Dypp fiskebitene i røren og plasser de forsiktig i oljen. Stek på hver side i ca 3 minutter.
  7. Serveres med hokkaido-fries eller sellerirot-fries og hjemmelaget remulade.
Næringsinnhold pr 100 gram:
Kcal: 109 - Fett: 5,8 - Karbohydrater: 0,9 - Protein: 13

Innlegget inneholder reklame i form av direktelink og/eller omtale av aktør(er), eller produkter til en eller flere aktører som vi, Fett & Forstand, har avtale med. Vi ønsker å presisere at alle disse produktene er produkter vi oppriktig står inne for – vi ville aldri anbefalt noe vi selv ikke hadde spist.

 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.